واتساپ بیزینس چیست؟ | حساب تجاری واتساپ چه مزایایی دارد؟
Search
Close this search box.

واتساپ بیزینس چیست؟ | حساب تجاری واتساپ چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
واتساپ-تجاری-چیست؟

لیست محتوا

Contents

یکی از سوالاتی که امروزه مطرح می شود چگونگی استفاده از واتساپ، در بیزینس است. واتساپ بیزینس یا واتساپ تجاری یک برنامه رایگان است که در اختیار کسب وکارهای کوچک قرار می گیرد تا بتواند یک ارتباط سالم بین صاحب کسب و کار و مشتری ایجاد کنند. اگر می خواهید در کنار سایر برنامه هایی که برای کسب و کار خود دارید از واتساپ استفاده کنید، واتساپ بیزینس گزینه مناسبی برای توسعه کسب وکارتان است.

اگر صاحب کسب ‌وکاری نیستید، نیازی به دانلود و نصب این برنامه جداگانه نیست. می توانید به استفاده رایگان از واتساپ برای ارتباط با دوستان، خانواده و کسب‌وکارها بپردازید.

ویژگی های واتساپ بیزینس

هم اکنون بیش از3 میلیون کسب و کار وجود دارد که ازخدمات اکانت تجاری واتساپ استفاده می کنند. آمارها گزارش می‌دهند که کاربران واتساپ درطول روزبیش از 65 میلیارد پیام با استفاده ازاین اپلیکیشن ارسال می‌کنند واین یعنی بیش از 750هزارپیام درهرثانیه!

بنابراین ایده عرضه واستفاده ازپلتفرمی برای انجام امور تجاری، ایده بسیارهوشمندانه‌ ای به نظرمی‌رسد واین دقیقا هدفی است که برنامه بیزینس اکانت واتساپ دنبال می‌کند.

این برنامه کاملا ظاهری شبیه به نسخه اصلی واتساپ دارد وکارکردن با آن بسیار آسان است، خوشبختانه واتساپ بیزینس درنسخه اندروید وآیفون وجود دارد و طریقه ی استفاده ازآن ونحوه ی کارکردن با آن تفاوتی ندارد.

برخی از ویژگی‌هایی که درحال حاضردراین برنامه عرضه شده است عبارتند از:

  • نمایه تجاری: برای درج اطلاعات مهم، مانند آدرس، ایمیل و وب‌سایت شرکت.
  • برچسب‌ها: برای ساماندهی گفتگوها و پیام‌ها و برای سهولت در یافتن آنها.
  • ابزارهای پیام‌رسانی: برای پاسخ سریع به مشتریان.

همان طورکه در بالا به آن اشاره شد با استفاده از واتساپ بیزینس می توان به سوالات مشتریان با سرعت بالاتری پاسخ داد همچنین می‌توان آمار پیام های ارسال شده و تحویل داده شده را دردسترس داشت.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که بین واتساپ و واتساپ بیزینس چه تفاوتی وجود دارد؟ ویا این که چرا باید واتساپ بیزینس را نصب کنیم؟
واتساپ جز محبوب ترین نرم افزارها برای ارتباط افراد به حساب می آید ازاین رو صاحبان این نرم افزار تصمیم گرفتند پلتفرم خود را مجهز به ابزارهایی کنند که کسب و کارها بتوانند با استفاده از آن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

و همان طور که گفتیم این قابلیت جدید واتساپ بیزینس نام دارد اولین تفاوتی که با واتساپ دارد طرح لوگوی آن می باشد این برنامه به کاربران این امکان را می دهد که با برند خود نه با اکانت شخصی فعالیت داشته باشند.

تفاوت دوم این برنامه با نسخه اصلی واتساپ این است که می تواند به راحتی پیام ها را دسته بندی کنید به طوری که با استفاده از یک متن اعلام می کند که این پیام کاری است یا عادی.

تفاوت سوم این برنامه پاسخ سریع یا Quick Reply است که با آماده داشتن پرتکرار ترین سوالات ازسوی مشتری می توان به سرعت پاسخ داد و از این طریق در وقت صرفه جویی کرد.

در مورد تفاوت چهارم می‌توان به امکان تنظیم پروفایل بیزینس و اطلاعاتی نظیر(محل کار، ساعت کار، موضوع، آدرس ایمیل و .. ) اشاره کرد.

برای تفاوت پنجم آن می تواند به اعلان بیزنسی بودن اکانت واتساپ اشاره کرد.

در حالت کلی واتساپ بیزینس یک برنامه بسیار ساده است که به راحتی می تواند جایگزین تلفن و ایمیل شود و با استفاده از آن و به کمک ابزارهایی مانند تبلت، گوشی یا کامپیوترهای رومیزی می‌توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

طریقه ساخت اکانت واتساپ بیزینس

ساخت اکانت تجاری مانند ساخت اکانت واتساپ معمولی بوده و مراحل آن تقریبا مشابه است.

برای ساخت اکانت بیزینسی با استفاده از گوشی به ترتیب باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. آخرین نسخه از اپلیکیشن واتساپ بیزینس را از گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید.

2. برنامه را اجرا کنید و روی دکمه سبز رنگ AGREE AND CONTINUE که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

واتساپ-بیزینس-چیست؟

3. شماره خود را (بدون وارد کردن 0 ابتدایی) وارد کنید و برروی دکمه next کلیک کنید.

واتساپ-بیزینس

4. سپس پیغامی در صفحه ظاهر می شود که بایستی بر روی دکمه CONTINUE کلیک کنید.

حساب-تجاری-واتساپ-چه-مزایایی-دارد

5. حال به شماره‌ای که در مرحله قبل وارد کردید کدی ارسال می شود. آن کد را در باکس موجود وارد کنید، ممکن است که کد ازطریق پیامک ارسال نشود شما می توانید بر روی call me کلیک کنید تا کد توسط تماس صوتی در اختیارتان قرار بگیرد.

واتساپ-بیزینس-جدید

6. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که نام بیزینس یا شرکت خود را وارد کنید و سپس بر روی دکمه next کلیک کنید. با نمایش پیغام، گزینه ok را بزنید. در این مرحله می‌توانید عکس مورد نظر خود را برای پروفایل آپلود کنید.

ایا-واتساپ-بیزینس-امنیت-دارد

7. در آخر روی دکمه AGREE کلیک کنید.

حساب-تجاری-واتساپ

شما با انجام مرحله به مرحله مراحل بالا می‌توانید یک اکانت بیزینسی برای خود بسازید. نکته قابل تامل این است که اگر اکانت واتساپ معمولی دارید، بااین کار به بیزینسی تبدیل شده و شما نمی‌توانید همزمان با هر دو اپلیکیشن کار کنید.

آموزش بازگرداندن اکانت معمولی

حال ممکن است شما بخواهید اکانت بیزینس خود را به اکانت معمولی بازگردانید.

قبل از بازگرداندن اکانت معمولی خود، بهتر است از چت های خود بکاپ بگیرید (اگر نیاز ندارید به چت های قبلی این مرحله را رد کنید). به قسمت تنظیمات در گوشه بالا سمت راست بروید. به ترتیب گزینه‌های Chats و سپس Chat Backup را انتخاب کنید. حساب Google Drive یا iCloud مورد استفاده خود را انتخاب کنید.

پس از بکاپ گیری از داده‌های خود در Google Drive یا iCloud، برنامه WhatsApp Business را حذف کنید.

کاربران باید توجه داشته باشند که لزوماً نیازی به حذف اکانت ندارند، فقط حذف ساده برنامه این کار را انجام می‌دهد.

سپس برنامه WhatsApp Messenger را از Google Play نصب کنید.

هنگامی که برنامه را راه اندازی شد، از شما می‌خواهد شرایط و خدمات را قبول کنید. هنگامی که شرایط را پذیرفتید، شماره تلفن را وارد کرده و آن را تأیید کنید. پس از تأیید، حساب شما در درایو یا پایگاه داده برای بکاپ، اسکن می‌شود.

مطمئن شوید شناسه ایمیلی که برای بکاپ از آن استفاده کرده اید، در دستگاهی مورد نظر در دسترس باشد. بکاپ را انتخاب کرده و اجازه دهید چت‌ها و رسانه‌ها را بازیابی کند. به این صورت، بیزینس اکانت واتس اپ شما به اکانت معمولی تبدیل می‌شود.

پس از این کار، واتساپ پیامی به مخاطبین شما می‌دهد که مضمون آن به این صورت است:

<<این حساب تجاری اکنون به صورت حساب کاربری معمولی ثبت شده است>>

سخن پایانی

ما دراین مقاله به بررسی واتساپ بیزینس و کاربرد آن درزندگی افراد به خصوص بیزینس های کوچک و بزرگ پرداختیم. در حالت کلی، این اپلیکیشن گزینه مناسبی برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی است و همه این ویژگی‌ها در کنار تمامی قابلیت‌هایی که در واتساپ معمولی دیده بودیم، می‌توانند پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران در امر پیام رسانی باشند.

هرچند وجود پیام رسان های دیگر مانند تلگرام با قابلیت های متنوع‌تر ممکن است افراد را کمتر به سمت واتساپ سوق دهد و افراد تمایل زیادی به استفاده از آن نداشته باشند.

نظرشما درمورد واتساپ تجاری چیست؟ اگر درمورد کاربا آن تجربه ای دارید نظرات خود را باما درمیان بگذارید.

برچسب ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید.

[yasr_visitor_votes size="large"]

نویسنده

نظرات ( 0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

Billy_49

مقالات مرتبط

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
Shopping cart